مستندسازی آموزش زبان فارسی در المصطفی

بی تردید المصطفی با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در نشر و گسترش زبان فارسی در طول تاریخ این زبان پیشتاز بوده و خدمات فراوانی را در این راستا انجام داده است. هر چند آموزش زبان و ادب فارسی به عنوان مامورییت اصلی این نهاد تعریف نشده است اما با توجه به اینکه زبان آموزش در جامعه المصطفی فارسی می باشد و بسیاری از منابع مربوط به مذهب اهل بیت علیهم السلام نیز به این زبان نگارش یافته، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان شاغل به تحصیل و مخاطبین در المصطفی به عنوان پیشنیاز دیده شده است و می توان ادعا کرد که تا کنون بیش از 100 هزار نفر در این نهاد زبان فارسی را آموخته اند و خود نیز مروجی برای این زبان در اقصا نقاط جهان گشته اند.

علاوه بر این تالیف دهها کتب آموزش زبان فارسی که در قالب آموزش زبان، مخاطبین را با معارف و ارزشهای اسلامی آشنا می کند نیز از دیگر فعالیت های المصطفی است.

به دستور ریاست محترم المصطفی، پژوهشگاه ماموریت یافت تا فعالیت های گسترده ای که جامعه در زمینه زبان فارسی، انجام داده است را ثبت و مستند سازی نماید یعنی (وضعیت موجود را ترسیم نماید،  شیوه های آموزش زبان فارسی در المصطفی(ص) را بررسی و تحلیل نماید) و (الگو و شیوه های مناسب آموزش زبان فارسی در المصطفی(ص) را ارئه نماید).

از این رو کارگروه “مستند سازی آموزش زبان فارسی در المصطفی” در پژوهشگاه راه اندازی گردید و در طول فعالیت کوتاه خود موفق گردیده تا اقدامات ارزشمندی را انجام دهد. طراحی فرم های مربوطه، مصاحبه با پیشکسوتان زبان فارسی در المصطفی، جمع آوری اطلاعات نمایندگی های المصطفی در آشتیان، تبریز، مشهد، گرگان و برخی مدارس قم، منبع شناسی کتب آموزشی المصطفی از جمله این اقدامات است.

keyboard_arrow_up