نشست علمی «تاریخچه دشمنی یهود و صهیونیسم با اسلام»

نشست علمی « تاریخچه دشمنی یهود و صهیونیسم با اسلام» جهت تبیین سابقه‌ی دشمنی یهود و صهیونیسم با اسلام و عوامل ناکامی کشورهای اسلامی در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین در مدرسه علمیه صادقیه ولایت هرات که از جمله مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است، برگزار گردید.

کارشناسان این نشست علمی آقایان ابوذر اشتری و سید اکبر سجادی بودند و دبیری نشست را آقای رسولی به عهده داشت.

نشست علمی با تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم توسط آقای حسن‌زاده آغاز گردید و آقای اشتری نخست به تولّی و تبرّی اشاره نموده و گفت: همانطوری که شناخت دوستان الهی به حکم تولی لازم است، شناخت دشمنان خدا نیز به حکم تبری وظیفه‌ی ماست؛ امروز باید بدانیم که شناخت اسرائیل، صهیونیسم و شیطان بزرگ امریکا و شناخت مکر و حیله‌های آنها از جمله مسئولیت‌های ما است.

استاد اشتری در ادامه افزود: تفکر یهودیان، برتری طلبی و خود را موجود برتر دانستن است. آنها انسان را منحصر در یهود دانسته و می‌گویند ما فرزند خداییم (نحن ابناء الله) و بشر غیر یهود، خادم ماست؛ این برتری طلبی در کتاب تلمود به وضوح قابل دید است.

وی در پایان سخن خود اظهار داشت: همگی یهودیان اینطور نیستند بلکه بیشتر یهودیان صهیونیست که در کوه صهیون بر حفظ منافع یهودیان جمع شدند، عامل اصلی دشمنی با مردم مظلوم فلسطین اند. جنایات امروز در نوار غزه با اشتراک لابی‌های اسرائیلی و حمایت امریکاست که بوقوع پیوسته است.

در ادامه سید اکبر سجادی به بررسی عوامل ناکامی کشورهای اسلامی در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین پرداخته و گفت: با پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی، نظم دو قطبی در جهان فرو ریخت و آمریکا به عنوان تنها قدرت هژمون در جهان، در پی‌ِگسترش ارزش‌های لیبرال دمکراسی و نظم آمریکایی در نظام بین الملل، تمام تلاشش را بکار بست تا اینکه توانست نظم اقتصادی، نظامی و فرهنگی جهان را بر اساس منافع خود تنظیم نماید.

وی ادامه داد: حال همین آمریکا و نظم بین المللی تحت رهبری آن، یکی از عوامل اصلی بقای اسرائیل است که بدون حمایت آمریکا یک روز دوام نخواهد آورد. در مواردی هم که اگر قرار بود سازمان ملل واکنشی در مقابل این جنایات داشته باشد، همین امریکا و کشورهای هم منافع با آن، مانع اقدامات علیه اسرائیل شدند؛ چنانکه تصمیمات سازمان ملل بر علیه جنایات بشری و نسل کشی‌های اسرائیل چه در مجمع عمومی و چه در شورای امنیت همواره با رای مخالف و وِتُوی امریکا و کشورهای هم‌منافع آن مانند فرانسه و انگلیس همراه بوده است.

آقای سجادی در ادامه وابستگی کشورهای اسلامی به امریکا را مورد بررسی قرارداد و گفت: اختلاف و رقابت سه نظام سیاسی در خاورمیانه، ورود آمریکا در منطقه، به عنوان عنصر فتنه انگیز و ایجاد پایگاه‌های نظامی در بسیاری از کشورهای اسلامی، باعث شده است تا این کشورها به معامله امنیت در مقابل حفظ قدرت، تن دهند و نتوانند علیه اسرائیل اقدامات مناسب را اتخاذ کنند.

سخنران نشست در پایان در رابطه با اختلافات درونی کشورهای اسلامی سخن گفته و اظهار داشت: افزون بر برتری نظامی رژیم غاصب اسرائیل در منطقه با مدیریت و همکاری آمریکا، اختلافات میان گروهی حماس و تشکیلات خودگردان فلسطینی از دیگر عواملی است که حمایت کشورهای اسلامی را با مشکل مواجه ساخته است. در نتیجه این سه عامل باعث شده است که تقابل میان اسرائیل و جهان اسلام به منازعه میان اسرائیل و فلسطین تنزل یابد.

keyboard_arrow_up